0

Nuno M. Sousa

House in Rio de Moinhos . Quintela

Nuno Melo Sousa Architecture: NMS . photos: © José Campos

A submerged piece of land in a rural area. A landscape made up of various constructed fragments. The greenery is interspersed with both tall and low volumes, creating an appearance of disorder.

A simple house designed to orient itself according to the different directions of the lot, featuring a seemingly rigid geometry.

Two squares that intersect with smaller squares.

A concrete umbrella serves as a welcoming feature, leading to an exterior anteroom that acts as a vertical well of light, which precedes a darker entrance hall before entering the private areas on the ground floor. The ceiling has a grid that reveals a void where the two main squares connect. This void serves as a circulation space between the common area and the private floor, creating a triple-height space that links the living and sleeping areas.·
_

team
Nuno M. Sousa
João Taveira

Um terreno submerso numa zona rural. Um contexto feito da soma de fragmentos construídos numa paisagem partida onde o verde é recortado por volumes ora altos ora baixos, em aparente desordem.
Uma casa simples: roda-se entre si para se descolar das várias direcções que o lote tem, numa aparente rígida geometria.
Dois quadrados cruzam-se em quadrados menores.
Um guarda-sol de betão para receber, seguido de uma antecâmara exterior que é um poço vertical de luz que antecede um escuro hall de entrada antes de entrarmos no privado do térreo. Uma grelha para ser lida no tecto que contém um vazio onde os dois quadrados principais se tocam. Este vazio é o momento de circulação entre o piso comum e o piso privado: um espaço de altura tripla conecta as áreas de estar e de dormir.