Salgado e Liñares arquitectos . fotos: © Héctor Santos-Díez
La naturaleza literal de la orden exigía equipos específicos para actividades de turismo sostenible en los alrededores del Parque Natural Monte Aloia.
El proyecto tuvo que estructurarse normativamente de dos maneras, complementarias pero divergentes:
a) Rehabilitación de las construcciones “tradicionales” deficientes ya presentes en la parcela.
b) Ampliación de la preexistente con la incorporación de tres nuevas cabañas.
En resumen, el proyecto exigió el siguiente programa:
• Un edificio de recepción, un albergue turístico y un edificio administrativo, que estarán disponibles en los edificios rehabilitados.
• Tres apartamentos turísticos “tipo estudio”, que se ubicarán en las nuevas construcciones.
Es decir, dos caminos que podrían divergir o complementarse entre sí. El sistema constructivo de preexistencias no fue capaz de responder a las demandas planteadas. La mala calidad del edificio, el mal estado, requería otro camino … En juego estaba la calidad del programa y su integración en un entorno sensible. La literalidad de la norma tuvo que dar paso a la reflexión y los matices …, en última instancia, abandonando la línea gruesa. Optamos por la inteligencia:
Reconstrucción de volúmenes existentes con elementos prefabricados de hormigón y madera de pino. Una piel continua de la misma madera establece el diálogo formal con las tres cabañas. Un conjunto homogéneo que prioriza la calidad constructiva y la escala … Al final, un correcto proceso de integración, que conserva la forma pero privilegia el lenguaje. Formas de hacer, formas de construir, formas de integrar. Arquitectura.
Hay quienes no lo entienden.
_
A literalidade do encargo demandaba un equipamento específico para actividades de turismo sostible no entorno do Parque Natural do Monte Aloia. O proxecto tíñase que estruturar normativamente por dous camiños, complementarios pero diverxentes: a) Rehabilitación das deficientes construcións “tradicionais” xa presentes na parcela. b) Ampliación do preexistente ca incorporación de tres novas cabanas. En resumo, o proxecto demandaba o seguinte programa: ⦁ Un edificio de recepción, un albergue turístico e un edificio administrativo, a dispoñer nas construcións rehabilitadas. ⦁ Tres apartamentos turísticos “tipo estudio”, a situar nas novas construcións. É dicir, dous camiños que podían, ben diverxer, ben complementarse. O sistema construtivo das preexistencias non era quen de dar resposta as demandas plantexadas. A nula calidade do construído, o deficiente estado, exixía outro camiño... Estaba en xogo a calidade do programada e a súa integración nun entorno sensible. A literalidade da norma debía dar paso a reflexión e ao matiz..., abandonar en definitiva o trazo groso. Optamos pola intelixencia: Reconstrución dos volumes existentes con elementos prefabricados de formigón e madeira de piñeiro. Unha pel continua da mesma madeira establece o diálogo formal cas tres cabanas. Un conxunto homoxéneo que prima a calidade construtiva e a escala... A fin de contas, un correcto proceso de integración, que conserva a forma pero privilexia a linguaxe. Formas de facer, formas de construír, formas de integrar. Arquitectura. Hai quen non o comprende.